Mammas Chokladsås

I söndags påminde en vän till mig om att jag hade lovat både henne, och ni, att lägga ut receptet på min favorit chokladsås. Något som jag helt hade glömt bort. Minnet är bra fast kort, eller hur är det man brukar säga? Men här kommer den, det bästa receptet på chokladsås. Mammas chokladsås.
Psst, den är hur god som helst att äta med sked när den har ståt i kylen och stelnat ett tag :p
 
 
 
150g smör eller margarin
2-3 dl socker, beroende på hur söt man vill ha såsen
6 msk grädde
2-3 msk cacao
1 msk vetemjöl
 
Blanda alla ingredienser i en kastrull på låg värme. Den är färdig när allt är blandat och när du ser den första bubblan. Låt svalna en liten stund innan den hälls på över glassen. 
 
Kram
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback