Muffins med lemon curd, jordgubbar och vit choklad

Hejsan hejsan. Fick frågan om jag hade något recept på muffins med Lemon curd. Och självklart hade jag det. Blir alltid någon sats med sådana här muffins när vi har plockat jordgubbar och köpt på oss lite lemon curd hos våra vänner. Har läst om att man ska kunna ersätta jordgubbarna med blåbär om man hellre önskar det. Har dock aldrig provat det. Men det får det bli nästa gång. Är lite sugen på att prova att göra egen lemon curd också. Får se när jag får tummen ur.
 
 
 
12 st: 

150 g margarin
3 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
1,5 dl socker
2 st ägg
1/2 dl lemon curd
100 g vit choklad
½ liter färska jordgubbar

 

Smält smöret och låt det svalna. Sätt ugnen på 200 grader. Blanda vetemjöl och bakpulver i en bunke. Tillsätt margarin, socker, ägg och lemon curd. Blanda ihop till en jämn smet. Grovhacka den vita chokladen och dela jordgubbarna och blanda ner i smeten. Dela upp smeten i 12 muffinsformar på en muffinsplåt. Grädda i ca 15 min. Låt muffinsen svalna på galler.

 

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback