After eight godis

 
Ikväll sitter jag självklart uppe och kollar på Bingolottos uppesittarkväll. Ingvar Oldsberg, vilken mysgubbe. Han gör ju lätt hela kvällen!
Alla de andra i min familj har gått och lagt sig. Så till lotto 4 var det bara jag som satt ensam kvar i soffan. Fast jag tänker mig snart knyta mig också. Imorgon är det ju doppare dagen och då gäller det att vara på gott humör. Hela julhelgen kommer jag att fira med nära och kära som jag är otroligt tacksam över. I dessa tider får man också skänka en vältanke till de som inte är lika lottade.
 
 
 
 
Detta godiset är galet gott i mitt tycke. De hela After eightplattorna i gör att det blir krispigt och segt när man biter igenom tryffeln.
 
 
ca 50 bitar:
2,5 dl vispgrädde
450g mjölkchoklad
450g mörk choklad
3 msk muskovoadosocker
75g smör
400g After Eight
 
 
Hacka mjölkchokladen fint, koka upp grädde och muskovadosocker och häll över chokladen. Rör tills det blir en slät massa. Tillsätt smöret och blanda väl. 
Klä en form med smörpapper lägg chokladblandningen i ett tunt lager, lägg ett lager med Ater Eight och varva i tre lager och avslyta med chokladblandningen. Ställ formen i kylen eller frysen. När den har stelnat, ta fram godiset och skär i bitar. Tips, det är enklare att skära godiset med en kniv som värmts i varmt vatten. 
 
 
 
Kram
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback