Marshmallowsfudge

Blev riktigt sugen häromdagen på att baka fudge. Jag kollade runt på lite sidor och de som lockade mest att göra var dessa, med marshmallows i. som jag hittade på heavenlycupcakes.se. 
 
 
 
Fudgen var riktigt goda och har precis den konsistens som jag var ute efter och tycker att fudge ska ha. Dessa är helt klart de godaste fudgen jag har gjort och ett plus var att de var så enkla.
 
 

2 1/2 dl socker
2 dl vispgrädde
100 g smör
25st marshmallows, stora
200 g mörk choklad

 

Blanda socker, grädde, smör och marshmallows i en kastrull och värm under omrörning tills marshmallowsen smält. Låt koka 10 min utan att röra om. Ta sedan av kastrullen helt från plattan. Det är väldigt viktigt att inte glömma det! Blanda ner chokladen under omrörning. Häll smeten i långpanna cirka 20x30cm täckt med bakplåtspapper. Låt stelna och skär sedan i rutor. Förvara i kykskåpet!

 

Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback