Rocky Road

Hej på er! Snart jul då! Bara en vecka kvar till julafton. Bestämde mig igår för att jag ska lägga upp ett julgodis recept ända fram till julafton här på emmabylove. Jag går ut hårt och här är nog topp-tre av godaste julgodiset som jag vet. Rocky Road innehåller nog allt. Krispet (ifrån nötterna), saltet, kolan (sötma) och mini marshmallowsen! Blandningen med en mörkare choklad gör det också att det inte blir någon jättesöt och sliskigt julgodis, som ofta är jobbbigt att äta. Man äter ju typ 24/7 ändå vid jul. 
 
 
 
Mååånga bitar:
600 g mörk choklad 70 % 
2 påsar dumlekola 
ca 1/2 pkt nävar minimarshmallows 
3 dl salta jordnötter 
1 dl skalade pistagenötter
 

Smält choklad på låg värme i vattenbad (i en skål över kokande vatten). Blanda samtliga ingredienser till din rocky road. Fyll smeten i en plåt, cirka 3 cm tjock och låt stelna i kylskåp. När fudgen har stelnat, skär din rocky road i rutor eller stänger.

 

Kram

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback