Kladdkakemuffins

 
Då var jullovet över. Nu väntar tidiga mornar, långa dagar och mörka eftermiddagar. Det är så tråkigt att man kommer hem och det är nästan mörkt ute. Men men, jag ska inte klaga. Jag vet att det finns folk som har det sämre. Och vi går ju faktiskt mot ljusare tider nu. Och som tur har jag vänner som gör att skoldagarna går mycket snabbare. Här kommer ett recept på farligt-goda muffins. Lätta att baka och funkar vid alla tillfällen!
 
 
Egentligen vet jag inte om kladdkakemuffins är rätta namnet för dessa...De är kanske mer som Sega chokladmuffins. Men vad dom än borde kallas så är dom väldigt goda.
 
ca 12 st
 
100 g smör eller margarin
2 ägg
2 ½ dl socker
1½ tsk vaniljsocker
1 krm salt
4 msk kakao
2 dl vetemjöl
½ tsk bakpulver
 
Sätt ugnen på 200 grader (varmluft 178 grader). Smält matfettet och låt svalna. Vispa ägg och socker pösigt. Blanda de torra ingredienserna och tillsätt i äggblandningen. Blanda sist i matfettet. Fyll formar till 3/4 och grädda muffinsen (gärna i en muffinsplåt) i ugnen ca 10 minuter.

Kommentarer
Anonym säger:

Jättegoda!!

2013-01-09 | 21:27:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback