Citronsorbet VS Citronglass


 
  
                       +Enkel att göra                                                  +Frisk och krämig smak
                       - Syrlig!                                                             - Måste tina en stund innan servering
 
Jag tror ni kan förvänta er ganska många recept framöver som antingen är gula eller innehåller citrus. Både för att det är säsong av dessa ljuvliga råvaror och snart påsk. Men i veckan hade vi otroligt många citroner hemma så jag sökte lite på nätet och ramlade över dessa  två recepten. Har nu haft provsmakning av dom och en vinnare skulle utses. Till hjälp hade jag en jury som bestod av: Mamma, lillebror 1 och lillebror 2, också jag så klart. Vi kom gemensamt fram till en segrare. Och vinnaren är..... Citronglassen!
 
Citronsorbeten föll på att den var alldeles för syrlig, trots att jag hade minskat citronsaften som skulle vara i. Men citronsorbeten är inte sådan man kan ha till kaffet en kväll utan passar bättre att få en liten kula att avsluta middagen med. 
 
Citronglassen där emot, hade en ljuv och frisk smak av citron. Man får bara tänka på att ta upp den ur frysen 15-20 minuter före servering, eller låta stå i kylen i 1 h före servering. Det var gott med maränger i då det bröt av lite. 
 
Recepten på dom båda ska jag försöka få upp här imorgon eller i början av nästa vecka.
 
Kram

Kommentarer
Felicia säger:

Åh vad gott! Spänd efter receptet!

2013-03-16 | 17:49:36
Bloggadress: http://dagmarvera.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback