Godisägg

 
 
Nämen, kolla vad jag bland annat gjorde i förmiddags. Här hemma taggas det upp inför påskfirande, främmat och 16-års kalas. Just nu står det en choklad-kräm i kylen i väntan på att stelna lite. Sedan ska jag göra marsipan-rullar av den. Har köpt hem Odenses smaksatta marsipan så jag tror att det kommer bli kanon. Jag hoppas att jag får upp receptet senare idag annars ska jag försöka hinna imorgon. Om inte tårtbak och annan matlagning tar upp dagen. 
 
Detta påskgodis var busenkelt och gick snabbt. Dom är mycket uppskattat av mina lillebröder.
 
1 non-stop påse
100 g vit choklad, gärna Marabous vintervit.
 
Smält chokladen i ett vattenbad. Plocka ut  ca 30 st gula och oranga karameller ur påsen. Klicka ut den vita chokladen i lagom stora ringar och tryck i en karamell i varje. Låt godisarna svalna i kylen. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback