Cake pops med daim och oreo

 
 
Gooood lördagkväll! som ni vet har jag varit i huvudstaden idag. Just nu sitter jag på tåget hem och jag kommer att vara hemma sent ikväl. Lite positiva saker med denna resan är att utbildningen jag var på idag var verkligen givande och jag träffade ungdomar och vuxna som brann för just samma sak och hade lika tankar, samtidigt som vi kunde dela idéer med varandra. Har också hitta en snygg tröja på Hollister och köpt en välbehövlig vinterjacka. För att sammanfatta dessa två dagar så har det varit bra alltså. 
 
Jag gjorde dessa cake pops nyligen. Helt klart de godaste jag har ätit! Så god smak och krämiga. Jag försökte inte mixa min daim helt till fint mjöl utan att det skulle bli lite bitar i. Men de ska vara såpass små bitar att man ska kunna rulla smeten utan att bollen blir rugglig på ytan. 
 
 
ca 12-14 st:
1 pkt oreokex
1 dubbel daim
50 g creme cheese
50+150g choklad
 
daim till decoration
cake popspinnar
 
Börja med att dela oreona och ta ta en kniv och skjut av fyllningen i varje oreokex. Mixa sedan oreon utan fyllningen med daimen till smulor.  Tillsätt sedan vaniljfyllningen ifrån oreona och creme cheesen och mixa till en kräm. Sätt in krämen i kylen i ca 30 minuter. Smält chokladen i ett vattenbad. Ta ut och rulla smeten till bollar som du tycker är lagom. Ta en cake popspinne och doppa änden i den smälta chokladen, stick ner änden till hälften i en boll. När du har upprepat detta på alla bollar så sätter du in cake popsen i kylen för att chokladen i hålet och runt pinnen ska stelna. Detta för att pinnen ska sitta fast bättre i cake popsen. När chokladen har stelnat runt pinnen så tar du och doppar ner hela cake popsen i chokladen. STrö på lite krossad daim eller strössel. Ett tips är att sätta popen i hålen i en äggkartong för att chokalden ska kunna stelna snyggt. 
 
 
 
 
 
 
 
 
Kram
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback