Créme Brulée

 
 
 
Jag ber om ursäkt för att det var längesedan nu. Jag är i fulla förberedelser för att ha hand om serveringen på en friskvårdsmässa på lördag. Ska så klart bli väldigt kul. Men det är alltså en del att göra och att baka om inte annat. Allt ifrån matpajer till vit chokladmousse och RAW-food bollar. Men jag har hur många recept och bilder som helst nu som jag tänker blogga om i den mån jag hinner. 
 
 
 
 
Jag provade Ekströms Créme Brulée för ett tag sedan. Jag var så sugen på att använda min gasolbrännare igen. Har inte gjort det så många gånger. Men jag tänkte att jag köper faktiskt en sådan här färdig och provar. Det var fin smak och krämig var den. Jag var dock inte jätte förtjust, men jag vet inte om det kanske är jag som inte gillar Créme Brulée.
 
 
 
 
 
4 port:
1 pkt Ekströms Créme Brulée
 
några matskedar socker, råsocker eller vitt socker
gasolbrännare
 
Gör Bruléen enligt beskrivningen på paketet. 
 
Tänk på att Brulée ska stå svalt några timmar innan den kan serveras.
 
Detta momentet kan givetvis hoppas över:
Precis innan du ska servera Bruléen strör du ca 1 msk socker på ytan och brännar av med hjälp av en brännare. 
 
Kram
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback