Rabarberfyllda Vaniljcupcakes med citronfrosting

 
 
Denna veckan pärlar jag för fullt då jag har årets första julmarknad till helgen. Jag har varit där två eller tre år innan och jag vet att det är en mysig marknad så det ser jag så klart fram emot. Jag har ju så många rolig pärlor och material nu som jag har köpt på mig under hösten så det ska bli kul att skapa lite av de sakerna. 
 
 
 
Här är steg för steg hur du smidigt kan fylla en cupcake:
 
 
Gröp ur innehållet och gör ett lagom stort hål för fyllningen
 
 
 
Fyll den med sylt/bär blandat med grädde/ karameliserad mjölk/ eller en annan frosting/ fluff
 
 
 
Fyll cupcaken och sprista på frosting
 
 
 
ca 20 st:

4 dl vetemjöl

3 dl socker

2 1/2 tsk bakpulver

1/2 tsk salt

100 g smör (rumstempererat)

2 dl mjölk

2 ägg

2 tsk vaniljsocker

 

Rabarbersylt med smak av vanilj

 

1 pkt philadelphia

1 burk marshmallowfluff, finns i vanlig mataffär

1 ciron, skalet och 1 msk saft

 

Sätt ugnen på 175 grader. Blanda mjöl, socker, bakpulver och salt i en bunke tillsammans med smöret. Häll i 1 dl mjölk och blanda smeten slät. Vispa resten av mjölken tillsammans med ägg och vaniljpulver. Rör sedan ihop mjöl- och mjölkblandningen och rör om tills allt är blandat. Fyll muffinsformar till max 2/3. Grädda i ugnen i cirka 20-25min.

Fyll cupcakesen.

Vispa philadelphian till en len kräm. Riv citronen och tillsätt saft, skal och fluffen. Spritsa eller klicka ut frostinengen.

 

Kram

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback