Världens godaste snickers

 
Hej hallå! Under de senaste tre veckorna har jag bakat dessa snickers 4 gånger(!) Som ni vet brukar jag inte baka samma recept flera gånger. Men dessa var riktigt goda. Jag har också bakat en plåt inför faniljen skulle ha lite gäster och så. Jag bakade också dessa till min klass och bjöd på förra fredagen, det fick bra respons så som jag uppfattade det. Men ja, jag vill verkligen rekomendera dessa att ni ska göra!
 
 
 
15 bitar:

350 g jordnötssmör osaltat med crisp
2 dl sirap
2 dl socker
9 dl cornflakes
200 g ljus choklad, jag använde mörk blockchoklad

50 g vit choklad

 

Blanda jordnötssmör, sirap och socker i en kastrull. Hetta upp blandningen under omrörning utan att den kokar. Häll smeten i en bunke, tillsätt cornflakes och rör ihop. Lägg blandningen i en plåt, ca 20x15 cm, och tryck ut den lite. Den bör täcka 3/4 av plåten. Smält chokladen i ett vattenbad eller mikro och bred över kakan. Låt stå kallt tills chokladen har stelnat och skär sedan i bitar. Smält den vita chokladen och ringla sedan över kakan.

 
 
Kram
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback