Knäckig brownie med kola och salta jordnötter

 
Tänkte att jag skulle bjuda på något gott inför en fantastisk helg som vi har framför oss. Efter en tuff väcka där varje morgon har varit riktigt tuff att ta sig ur sängen och mycket läxor så ska jag och mamma åka till Ullared imorgon. Så det kommer nog också bli en kanonstart på helgen. Lördag blir det att vara med vänner och söndag chilla och göra läxor då ytterligare två prov väntas nästa vecka. Det är bara att stå ut och gilla läget. Vecka 44 är det ju trots allt lov. Med den tanken och underbara vänner så orkar man det mest.
 
Som ni vet började jag ekonomilinjen i augusti och jag och en tjej som heter Linnéa har kommit närmare varandra än några andra. Ja, tacka gud att hon bytte från en linje till just ekonomilinjen. Hon är en fantastisk tjej med ett stort hjärta. Jag vet att hon finns där för mig och skulle ta hand om mig vad som än händer. Vi kan prata om allt, och sitter och diskuterar det allra konstigaste sakerna vid lunchen eller på lektionerna så vi viker oss dubbla av skratt. Det är så skönt att man bara kan kunna vara sig själv med henne. Jag tycker absolut att ni ska kika in på hennes blogg www.ahl.webblogg.se och häng med i hennes liv.
 
 
 
6 port:
 
100g mörk choklad
125g smör
3 1/4dl socker
1tsk vaniljsocker
2 ägg
1 1/2dl vetemjöl
2msk kakao
50g hackad mörk choklad
 
Smält shokladen över vattenbad. Lägg smöret i en stor skål och vispa det mjukt med elvisp. Tillsätt socker och vaniljsocker och rör det luftigt, arbeta in äggen ett i taget och tillsätt tillslut den smälta chokladen. Häll i mjöl, kakao och grovt hackad choklad och rör ner det försiktigt. Klä en form på ca 20x20cm med bakplåtspapper, häll ner smeten och grädda i 180 grader i 25-30 minuter.
 
1 liter kolaglass
färdig kolasås, typ o'hoy 
100g rostade jordnötter
100g minimarshmallows
 
 
 
 Kram
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback