Nyttigt bräck

 Godmorgon godmorgon. En härlig lördag har vi framför oss. Idag är det inplanerat lite städning. Jag har även tänkt att baka lite cake pops eller någon småkaka. Vi får se vad det blir, kanske blir det en brownie.. Haha, jag kommer ha så mycket att göra idag. Eftersom mitt rum just nu är ett stort kaos så kommer det nog ta några timmar att få det tipp-topp igen. Jag har iingen Walk'in closet på mitt rum, däremot har jag  en Walk'in closet på mitt golv.
 
 
 
 
Härom dagen kände jag för att sätta mig i soffan med något nyttigt och krispigt. Så tillslut blev det här. Gott, nyttigt och enkelt!
 
 
 
 
 
 
en tallrik:
1 dl kokos
1 dl solrosfrön
100g blandade nötter, som cashew, mandel, jordnötter, hasselnötter
100g torkad frukt, som tranbär, blåbär, russin, papaya, ananas
100g mörk choklad, mellan 50-70%
 
Smält chokladen över ett vattenbad. Blanda resten av ingredienserna. Tillsätt chokladen och blanda. Klä en tallrik med plastfolie och bre ut "röran" på tallriken. Låt svalna i kylen och bryt eller skär sedan i bitar.
 
 
 
Kram
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback