Mässa, Bubbies, Zazzi och födelsedag

 
 
Förra helgen så åkte jag, mamma och lillebror på en Hem- & Trädgårdsmässa. Väl där köpte vi både växter och närproducerad ost. Men tror ni inte att jag blev lite smått glad och överraskad när jag upptäckte en monter med Bubbies Mochi-glass stod där. I montern såldes alltså Mochi-glass, en ny het trend under 2014 som härstammar ifrån Japan men har uppmärksammats de senaste åren i Hawaii. Tack vare några Göteborgsgrabbar så har de nu kommit till Sverige.
 
 
 
 
Ja de kankse ser ut som färgglada dofttvålar men är alltså en riktig godsak. Under skalet av Mochi, som är en slags rispasta, så gömmer det sig en fruktig glass. På mässan fanns ett 20-tal olika smaker att välja på, allt ifrån traditionella smaker som Jordgubb och Vanilj till Grönt te och Tiramisú. De kostade 20kr styck, kankse lite små dyrt för en munsbit som Mochi'n men helt klart värd att testa. Kommer självklart passa på att köpa fler sådana här om jag får möjlighet någon gång. 
 
Jag valde smaken coconut och choklad (mochin smakade choklad medan glassen smakade kokos), mamma valde Tiramisú och lillebror valde jordgubb. Vi smakde lite på varandras och alla var goda. Mochin på Tiramisú-glassen var dock lite seg. Litet minus på det, men mochin hade alldeles lagom konsistens på de andra Bubbies.
 
 
 
 
Samma dag som vi var på mässan så fyllde jag år. Den kunde knappt blivit bättre efter att jag hade fått träffa kocken och matskribenten Alexandra Zazzi. Hon var verkligen supersnäll och ställde gärna upp och ta ett kort. 
 
 
 
 
 
Senare på kvällen kom farmor, farfar, mormor och morfar hem och firade mig. Jag hade förberett en tårta med citronbotten, jordgubbsfyllning och Coconut-frosting. Sommrig i smaken. Har tyvärr dålig pejl på receptet eftersom jag hade kommit fram till att göra den här tårtan i huvudet. Det finns typ inget recept på tårtan så ni får nöja er med bilder på den istället!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Kram
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback