Vitlökskrutonger

 
Häromdagen ville jag toppa min Cesarsallad lite extra med hemmagjorda krutonger. Att göra egna krutonger går jättebra med lite olika slgs börd och skalkar. Det ser också lite snygga ut tycker jag.
Receptet kommer HÄR ifrån
 
 
 
till 4 personer:
4 brödskivor
0,5 dl olivolja
1 tsk havssalt
1 pressad vitlöksklyfta
 
 

Sätt ugnen på 200 grader. Klä en bakplåt med bakplåtspapper. Skär bort kanterna på brödet och skiva tärningar, jag lät kanterna sitta kvar på mina. Blanda olivolja, salt och pressad vitlök i en skål. Häll blandningen över brödtärningarna och blanda väl. Fördela brödet på bakplåten och grädda mitt i ugnen i ca 8 minuter. Rör om emellanåt så dem inte bränns.

 

 

Kram

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback